این روزها بازاریابی سنتی به اندازه سال های قبل موثر نیست. بازاریابان باهوش خیلی خوب می دانند که همیشه روش بهتری برای بازاریابی وجود دارد. اینجاست که مفهوم بازاریابی محتوایی(content marketing) که به آن بازاریابی محتوا نیز گفته شده، وارد میدان می شود. به طور خلاصه اگر بخواهیم بازاریابی محتوایی را توضیح دهیم، این نوع بازاریابی یک رویکرد بازاریابی استراتژیک محسوب می شود که بر روی تولید، خلق و توزیع محتوای مرتبط، ارزشمند و مستمر تمرکز دارد تا بتواند مخاطبانی که به خوبی تعریف شده را به خود جذب کند و آن ها را در سایت نگه دارد. در نتیجه چنین اقداماتی است که مخاطب می تواند فعالیتی سودآور برایتان انجام دهد. به جای اینکه مدام از محصولات و خدمات خود حرف بزنید، محتوای مفید و ارزشمندی برای مشتریان و مشتریان بالقوه تان فراهم می آورید تا بتوانند به کمک آن مشکلاتی که دارند را حل کنند.
تحقیقات سالانه انجام شده نشان می دهد بیشتر بازاریابان باهوش به سراغ بازاریابی محتوا رفته اند. واقعیت این است که این روزها سازمان های برجسته ای همچون مایکروسافت، سیسکو و جان دییر از این روش برای جذب مخاطبان خود بهره می برند.
البته منظورم از این حرف این نیست که کسب وکارهای کوچک نمی توانند از مزایای بازاریابی محتوایی بهره ببرند. اگر کسب وکارتان را تازه راه اندازی کرده اید یا سابقه حرفه ای ندارید زیاد نگران نباشید. بازاریابی محتوا برای شما هم مزایای زیادی در پی خواهد داشت. این نوع بازاریابی برای شرکت ها سه مزیت اساسی دارد:
چند سطر به سمت بالا بروید و تعریف بازاریابی محتوا را یکبار دیگر مرور کنید. اینبار واژه مرتبط و ارزشمند را از تعریف حذف کنید. این همان تفاوتی است که بازاریابی محتوایی با سایر زباله های اطلاعاتی دارد. این روزها مخاطبان هر روز با میلیون ها پیام تبلیغاتی بمباران می شوند و اطلاعات بی ارزش زیادی در اختیارشان قرار می گیرد. در میان این همه اطلاعات، تنها اطلاعاتی در ذهن مخاطب می ماند که ارزشمند و مفید باشد.
صرف نظر از تاکتیکی که در بازاریابی خود به کار می برید، بازاریابی محتوایی باید بخشی از این فرآیند باشد.
محتوای با کیفیت بخشی از همه اشکال بازاریابی است که برای نشان دادن کسب وکارتان به کار می برید:
خوب همانطور که مشاهده کردید تولید محتوای با کیفیت برای همه فعالیت های بازاریابی ضروری است. اگر تازه وارد دنیای اینترنت شده اید و می خواهید کسب وکارتان را به جهانیان عرضه کنید باید با موضوع بازاریابی محتوایی آشنا باشید. در این وبلاگ سعی می کنیم به زبان ساده این نوع بازاریابی را معرفی کنیم و شما را با مطالب مهمی که می تواند روشن کننده راهتان باشد آشنا سازیم. برای ورود به دنیای کانتنت مارکتینگ به دانش و تجربه نیاز دارید. ما دانش ورود به این دنیای بزرگ را در اختیارتان قرار می دهیم. کسب تجربه با شما
درباره این سایت